Meet Magento ben jij er (gratis) bij? Loot mee!
Op 19 mei gaat het Meet Magento event van start. Het event waarbij alles draait om het openscource systeem Magento, het starten en succesvol maken van een webwinkel. Ook dit jaar vindt het event plaats in de ‘De Reehorst’ te Ede. Ik verloot onder de lezers van dit blog 4 gratis toegangskaarten voor de gehele […]
Blijf lezen →
Related products: verwante producten in Magento
Wat zijn verwante producten? In een vorig artikel heb ik uitgelegd wat het verschil is tussen upsells en cross-sells. En op welke manieren je upsells en cross-sells succesvol inzet binnen je webshop. Binnen Magento heb je nog een verkoopmethode om bezoekers te verleiden om producten te kopen, namelijk verwante producten (related products). Wat […]
Blijf lezen →
Nieuwe en terugkerende bezoekers binnen je webshop
Nieuwe bezoekers of wederkerende bezoekers? Aan welk type bezoeker hecht jij de meeste waarde? Webshopeigenaren besteden veel aandacht aan het werven van nieuwe bezoekers en meestal minder aandacht aan terugkerende bezoekers. Webshopeigenaren investeren volop in zoekmachine optimalisatie, Adwords en affiliate marketing om nieuwe bezoekers te werven. Vaak wordt vergeten om de pijlen ook te richten […]
Blijf lezen →
Spreken tijdens Meet Magento 2011?
Heb je een Magento webshop? Kom dan naar hét grootste Magento event van Nederland: Meet Magento 2011 (3e editie). Tijdens dit event kom je meer te weten over het opensource webwinkelsoftware Magento. Een echte must voor webwinkeleigenaren die een Magento webshop hebben of willen starten. Gedurende deze dag zorgen verschillende sprekers voor boeiende presentaties. […]
Blijf lezen →
Gratis producten aanbieden in je webshop?
Bied jij wel eens producten gratis aan in je webshop? Wil je het aantal verkopen verhogen door een gratis product mee te leveren? En denk jij dat het magische woord ‘gratis’ leidt tot gegarandeerd meer verkopen? Dan heb je het mis. Soms geeft het krijgen van een gratis product inderdaad de doorslag om een product […]
Blijf lezen →
Mobiele webshop starten? Analyseer mobiele bezoekers in Google Analytics
Het aantal bezoekers dat een webshop bezoekt via mobiele apparaten stijgt sterk. De meeste webshop eigenaren hebben nog geen mobiele webshop of een mobiele website. Is dit een gemiste kans? Of zijn de bezoekers van jouw webshop nog helemaal niet toe aan een mobiele webshop? Om deze vragen te beantwoorden gaan we het aantal bezoekers […]
Blijf lezen →
Upsell en cross-sell voor webshops
Leer hoe je als webwinkeleigenaar, met krachtige verkoopmethodes, de gemiddelde bestelwaarde van een bestelling verhoogt. Als webwinkeleigenaar wil je continu online klanten verleiden om producten te kopen in je webshop. Het begint met het binnen halen van de juiste klanten. Eenmaal binnen in je webshop is het jouw taak om klanten te verleiden met verkoopmethodes. […]
Blijf lezen →
Asynchrone Google Analytics code voor webshops
Bij het analyseren van bestaande webshops blijkt regelmatig dat er gebruikt wordt gemaakt het het oude Google Analytics script (urchin.js), het juiste script op de verkeerde positie staat binnen de HTML of dat het script onvolledig geplaatst is. Hierdoor wordt data soms niet goed gemeten in Google Analytics en verschilt bijvoorbeeld het aantal bezoekers in […]
Blijf lezen →