Klikken en bezoeken in Google Analytics: wat is het verschil?
Als je data in Google Adwords en Google Analytics vergelijkt, zie je meestal dat er veel verschil zit tussen de data in Google Adwords en Google Analytics. In Google Adwords zie je het aantal bezoekers dat op een advertentie heeft geklikt, het ‘aantal klikken’. Veel webshopeigenaren denken dat het aantal klikken in Adwords gelijk is […]
Blijf lezen →
Zoekwoorden vinden en meten in Google Analytics
Bij zoekmachine optimalisatie is het belangrijk om te weten welke keywords zorgen voor bezoekers naar je webshop (triggers in Google). Eén van de speerpunten bij zoekmachine optimalisatie is het verhogen van het aantal bezoekers. Vaak leidt zoekmachine optimalisatie er toe dat meer zoekwoorden in Google zorgen voor extra bezoekers naar je webshop. In dit artikel […]
Blijf lezen →
Mobiele webshop starten? Analyseer mobiele bezoekers in Google Analytics
Het aantal bezoekers dat een webshop bezoekt via mobiele apparaten stijgt sterk. De meeste webshop eigenaren hebben nog geen mobiele webshop of een mobiele website. Is dit een gemiste kans? Of zijn de bezoekers van jouw webshop nog helemaal niet toe aan een mobiele webshop? Om deze vragen te beantwoorden gaan we het aantal bezoekers […]
Blijf lezen →
Asynchrone Google Analytics code voor webshops
Bij het analyseren van bestaande webshops blijkt regelmatig dat er gebruikt wordt gemaakt het het oude Google Analytics script (urchin.js), het juiste script op de verkeerde positie staat binnen de HTML of dat het script onvolledig geplaatst is. Hierdoor wordt data soms niet goed gemeten in Google Analytics en verschilt bijvoorbeeld het aantal bezoekers in […]
Blijf lezen →
Bezoekers via Social media meten in Google Analytics
Het wordt steeds eenvoudiger om via social media producten met elkaar te delen. De meeste webshops bieden inmiddels al de mogelijkheid om producten of interessante dagaanbiedingen te delen met vrienden via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en StumbleUpon. Deel interessante producten eenvoudig via social media met vrienden, volgers en fans. Het delen van producten via social media […]
Blijf lezen →