Hoe stel je Google Analytics in? En hoe gebruik je Google Analytics om je webshop te verbeteren en meer omzet te halen? Bekijk hét weblog voor Webwinkels.

Zoekwoorden vinden en meten in Google Analytics

Bij zoekmachine optimalisatie is het belangrijk om te weten welke keywords  zorgen voor bezoekers naar je webshop (triggers in Google). Eén van de speerpunten bij zoekmachine optimalisatie is het verhogen van het aantal bezoekers. Vaak leidt zoekmachine optimalisatie er toe dat meer zoekwoorden in Google zorgen voor extra bezoekers naar je webshop. In dit artikel […] Blijf lezen
Google Analytics
Door Michel Tel in Google Analytics, Webshops

Asynchrone Google Analytics code voor webshops

Bij het analyseren van bestaande webshops blijkt regelmatig dat er gebruikt wordt gemaakt het het oude Google Analytics script (urchin.js), het juiste script op de verkeerde positie staat binnen de HTML of dat het script onvolledig geplaatst is. Hierdoor wordt data soms niet goed gemeten in Google Analytics en verschilt bijvoorbeeld het aantal bezoekers in […] Blijf lezen
Google Analytics
Door Michel Tel in Google Analytics, Webshops

Bezoekers via Social media meten in Google Analytics

Het wordt steeds eenvoudiger om via social media producten met elkaar te delen. De meeste webshops bieden inmiddels al de mogelijkheid om producten of interessante dagaanbiedingen te delen met vrienden via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en StumbleUpon. Deel interessante producten eenvoudig via social media met vrienden, volgers en fans. Het delen van producten via social media […] Blijf lezen