Webshops
Door Michel Tel in Webshops

Social Media stage webwinkel Datona.nl (m/v)

VN:F [1.9.22_1171]
Beoordeling: 6.9/10 (24 beoordelingen)

Weet jij alles van Facebook, Twitter, Instagram en YouTube? Lijkt het je geweldig om acties op te zetten via Facebook om meer engagement te krijgen met onze fans? Wij zijn per direct opzoek naar een stagiair social media voor onze webshop. Je beheert de social media accounts van Datona.nl, je deelt (video)content en zet te gekke acties op. Ook leer je hoe je succesvolle advertentiecampagnes maakt via Facebook en Twitter, en hoe je de resultaten van een campagne meet (meten = weten).

Je bent de schakel tussen onze webwinkel(s) en klanten. Je laat zien, wie we zijn en deelt (grappige) foto’s van medewerkers via social media. Kortom, je geeft klanten continu een kijkje in de keuken van Datona. Ook denk je mee over de branding van Datona via alle social media kanalen.

Als social media stagiair lees je alle reacties die we ontvangen via social media. Op deze manier leer je de doelgroep kennen, je weet hoe je ze prikkelt en wat ze leuk vinden.

Facebook Datona

Een social media strategie opzetten

Iedereen is dol op social media, ook onze klanten. Binnen no-time groeide het aantal likes op Facebook van 0 naar ruim 3.200 likes. Het resultaat: klanten stellen regelmatig vragen via Facebook en delen ervaringen met onze producten via Twitter en Instagram. Er wordt massaal gestemd op polls en gave foto’s gedeeld.

Heel tof, maar hoe spelen we daar op een juiste manier op in? Hoe zorgen we voor nog meer engagement met onze klanten via social media? En blijven we onze klanten verrassen via social media.

Aan jou de mooie taak om een social media strategie te ontwikkelen en leuke acties te bedenken. Als je plan staat, ga je direct aan de slag met social media-acties. Bijvoorbeeld het verloten van gereedschap, het stellen van vragen of het delen van foto’s van nieuwe producten via social media.

Als er vragen worden gesteld via Facebook, dan beantwoord je deze en zorg je voor een goede follow-up.

Graph Facebook

Video’s maken en content delen via social media

We geloven heilig in het creëren en delen van waardevolle video-content via social media. Daarom interview je regelmatig klanten en ga je in onze eigen studio aan de slag om video’s te maken met onze productspecialisten. Je plaatst de video’s online en vervolgens analyseer je hoe vaak een video bekeken en gedeeld wordt.

Je schiet foto’s en maakt hippe banners voor social media. Ook schrijf je wervende teksten om de aandacht vast te houden en zorg je voor de juiste branding (lees, online herkenning van Datona).

Wie zoeken wij

Ben je creatief en word je blij van de dynamische wereld die ‘social media’ heet? Ben je daarnaast flexibel en communicatief ijzersterk? Dan ben jij de social media Koning die we zoeken. Omdat we van blije klanten houden, is het belangrijk dat je vrolijk bent en mensen makkelijk aanspreekt (bijvoorbeeld als je op pad gaat om klanten te interviewen). O ja, we vinden het ook fijn als je secuur werkt.

Facebook resultaten

Wie zijn we

Onze grootste webwinkel is Datona.nl (HQ in Haulerwijk). Datona.nl is een online warenhuis voor werkplaatsinrichting en gereedschap. Dit klinkt misschien een beetje suf, maar dat zijn we niet.

We zijn een jong en beweeglijk bedrijf. In 2014 wonnen we bijvoorbeeld de Thuiswinkel Awards in de categorie ‘klussen en doe-het-zelf’, we spelen elke dag tafelvoetbal en de werktijden bepalen we zelf.

We werken met een team van 10 specialisten. Allemaal jonge mensen, voor wie maar één ding telt: blije klanten. 🙂

Inmiddels hebben we meer dan 8.000 positieve klantenbeoordelingen en zelfs 35.000 enthousiaste klanten. Dagelijks wordt het assortiment uitgebreid en zo hopen we binnen 2 jaar bij de top-100 van webwinkels te horen.

Wat bieden we

In ruil voor jouw passie en gedrevenheid ontvang je een uitdagende social media stage, waarbij we je zien als volwaardig medewerker (100%). Uiteraard laten we je niet solo-zwemmen. Je krijgt veel vrijheid, maar je hebt ook regelmatig overleg met de marketing- en klantenserviceafdeling over acties en de strategie. Je krijgt een eigen (vaste) werkplek binnen een jong team.

Je mag zelfstandig werken en krijgt voldoende verantwoordelijkheid, een goede werksfeer en een stagevergoeding van €300 per maand!

Alle voordelen op een rijtje:

  • volledige vrijheid voor je persoonlijke opdracht
  • professionele begeleiding van marketingspecialisten
  • zelf je werkuren bepalen
  • riante stagevergoeding – 300 euro p/m
  • leuke verrassing bij het halen van een omzetdoelstelling
  • de locatie is makkelijk bereikbaar vanuit Drachten, Groningen en Assen
  • een gemend team (mannen en vrouwen)
  • Vereisten

    We vinden het belangrijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst, dus geen taalvauten. Ook ben je verslaafd aan social media, vind je het leuk om met mensen te praten en leg je makkelijk contact. Kortom, een echt communicatie-dier.

    Grijp je kans!

    Lijkt het je leuk om het aantal likes van Datona op Facebook te laten stijgen en de online engagement met het merk Datona te vergroten? Wil je zelf advertentiecampagnes opzetten in Facebook en video’s maken van onze specialisten? Stuur dan een sollicitatie naar michel@datona.nl.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Beoordeling: 6.9/10 (24 beoordelingen)
    Social Media stage webwinkel Datona.nl (m/v), 6.9 out of 10 based on 24 ratings